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Film- und Vortragsabend

Das von Florian Wüst kuratierte Filmprogramm des Werkleitz Festivals Modell und Ruine, das im Mai/Juni diesen Jahres in Dessau stattfand, widmete sich der Stadt als Schauplatz und Zeugnis gesellschaftlicher Umbrüche.

5. 11. 2019
Werkleitz Festival 2019

The 2019 Werkleitz Festival takes an in-depth look at the legacy of Bauhaus from the perspective of contemporary productions, as inspired by the interrelated tensions between the concepts of model and ruin. Criticism of Bauhaus is legion.

25. 5. to 10. 6. 2019
Activities presented by Werkleitz for Bauhaus100

An atlas is a picture album of the world.The walk-through atlas created for Model and Ruin has been built in the dome of the Mausoleum in the Georgium. The collection of Sehmaschinen ‘visual slot machines’ and Bilderfahrzeuge ‘image vehicles’ tells a host of stories from a contemporary perspectiv

25. 5. to 10. 6. 2019
Aktivitäten zum Bauhausjubiläum

Transforma present their current project Manufactory on Whit Saturday (8 June) on the historic Bauhaus stage. The performative live installation examines historical changes to the workplace.

8. 6. 2019
Videorama

Very normal people live in very abnormal circumstances on the top of a mountain.

1. 10. to 31. 10. 2019
Kissing Data by Karen Lancel and Hermen Maat © Lancel/Maat
© Lancel/Maat
Call
European Media Art Platform / European Media Artists in Residence Exchange 2020 und 2021
Deadline
2. Dezember 2019, 12:00 (MEZ)

Mit großzügiger Unterstützung des EU-Programms Kreatives Europa bietet die European Media Art Platform (EMAP) EMARE (European Media Artist in Residence Exchange) Stipendien für Medienkünstler in den Bereichen digitale Medien, darunter Internet- und computerbasierte Kunstformen, Filmkünstler und solche, die in den Bereichen medienbasierte Performance, Sound oder Video sowie Robotik oder Biokunst arbeiten. Antragsteller müssen EU-Bürger und Steuerzahler in einem EU-Mitgliedstaat sein. Studierende von Bachelor- und Masterstudiengängen sind nicht teilnahmeberechtigt (PhDs werden akzeptiert), aber aufstrebende Künstlerinnen und Künstler, unabhängig vom Alter, werden ermutigt, sich bei einer der folgenden Institutionen zu bewerben:

• Werkleitz Zentrum für Medienkunst, Halle (Saale), Deutschland (Plattformleiter)
• Onassis Cultural Centre, Athen, Griechenland
• Ars Electronica Center, Linz, Österreich 
• Bandits Mages, Bourges, Frankreich 
• Foundation for Art & Creative Technology (FACT), Liverpool, Vereinigtes Königreich 
• IMPAKT, Utrecht, Niederlande 
• Kontejner, Zagreb, Kroatien
• LaBoral Centro de Arte y Creación Indstrial, Guijón, Spanien 
• M-Cult, Helsinki, Finland
 RIXC, Riga, Letland 
• WRO Center for Media Art Foundation, Wroclaw, Polen   

Die Aufenthalte sind für zwei Monate, entweder von März bis August 2020 oder von Januar bis Mai 2021 möglich. Die Bewerber können eine der beiden Optionen wählen oder angeben, dass sie für beide zur Verfügung stehen. EMARE beinhaltet einen Zuschuss von 3.000 €, ein Projektbudget von 4.000 €, kostenlose Unterkunft, Reisekosten bis zu 500 €, freien Zugang zu technischen Einrichtungen und Medienlabors der Gastinstitution, Beratung durch Produktions- und Marktexperten und eine professionelle Präsentation sowie die Möglichkeit, an Ausstellungsführungen bei unseren Mitgliederfestivals in den Jahren 2020-2021 teilzunehmen.

Die Bewerbungen sind >>> HIER <<< online einzureichen und müssen einen Lebenslauf, eine (audio-) visuelle Dokumentation früherer Arbeiten sowie einen vorläufigen Plan oder eine Skizze des geplanten Projekts enthalten, das im Rahmen des EMARE-Programms entwickelt werden soll.

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Werkleitz sucht
Reinigungskraft

Wir suchen eine zuverlässige Reinigungskraft für unser Büro im Schleifweg 6.
Der Arbeitsumfang liegt bei ca. 2-3 Stunden pro Woche. Die Bezahlung ist im Rahmen einer kurzfristigen Beschäftigung oder auf Honorarbasis zu 12,00 EUR brutto pro Stunde möglich. 

Formlose Bewerbung bis 30. Oktober an:
info@werkleitz.de (Betreff: Reinigung Werkleitz) 

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European Media Art Platform
Oceans 4.0 & No Bodies welcome | All Bodies welcome @FACT Liverpool

Oceans 4.0 at FACT in Liverpool presents from October 11th until 27th October 2019 four projects by EMAP / EMARE scholarship holders to monitor, reflect, and introduce the future of our endangered oceans. On display is the work Shells by Marco Barotti, aqua_forensic by Robertina Šebjanič and Gjino Šutić and Anna Dumitriu & Alex Mays ArchaeaBot. No Bodies welcome | All Bodies welcome no bodies welcome | all bodies welcome is a speculative choir piece housed within a ‘void pod’, by Aay Liparoto, FACT’s 2019 EMAP artist-in-residence. In their work, Liparoto acknowledges our interdependence with technology for information, work, sex, entertainment, communication, socialising, banking, healthcare and the crossovers in between. The call for scholarships from the European Media Art Platform (EMAP) / European Media Artists in Residence Exchange (EMARE) 2020 and 2021 are open and will run until December 2nd.

Oceans 4.0 & No Bodies welcome | All Bodies welcome is part of the European Media Art Platform / European Media Artists in Residence Exchange programme, co-funded by the Creative Europe Programme of the European Union.

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Professional Media Master Class
Die Experten nominiert für den Förderpreis beim FilmPlus Festival 2019

The Experts by Constanze Wolpers and Jonas Eisenschmidt is nominated for the Förderpreis at the FilmPlus Festival 2019 in Cologne with a short film excerpt from the eponymous Webdocu (work in progress). The film will be shown on October 27, 2019 and was created as part of the Werkleitz Professional Media Master Class 2018/2019.

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European Media Art Platform (EMAP)
EMAP @Ars Eectronica

Until Monday, September, 9th works by six fellows of the European Media Art Platform will be presented at the Out of the Box Ars Electronica Festival. Currently, applications for EMARE scholarships can be submitted until December 2nd, 2019.

Photo: Marco Barotti, Clams, © Marco Barotti

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Andrea Pichl im Studio im Hochhaus

Andrea Pichl, Künstlerin des diesjährigen Werkleitz Festivals 2019 Modell und Ruine präsentiert bis zum 6. November 2019 ihre Arbeit Abirrung im studio im HOCHHAUS in Berlin im Rahmen der gemeinsamen Ausstellung mit Matthew Burbidge.

Foto: Andrea Pichl, Abirrungen, Installationsansicht, studio im Hochhaus © Andrea Pichl

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Andrea Pichl bei KOW Berlin

Die Ausstellung Stadtschlawinereien eröffnet Am 6. September um 18:00 bei KOW Berlin. Vertreten ist u. a. Andrea Pichl, Künstlerin des diesjährigen Werkleitz Festivals 2019 Modell und Ruine.

Foto: Andrea Pichl, delirious Dinge II, Installationsansicht, Werkleitz Festival 2019 Modell und Ruine © Foto Falk Wenzel

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Werkleitz Projektförderung
Umbra @Galerie für Zeitgenössische Kunst Leipzig

The production UMBRA (DE, 2019) by Florian Fischer and Johannes Krell, supported by Werkleitz and awarded the golden bear, will be presented on 5 September at 7 pm at the Galerie für Zeitgenössische Kunst Leipzig. In cooperation with DOK Leipzig the selection “Emerging Artists - Contemporary Experimental Films and Video Art From Germany” of AG Kurzfilm will be shown. Every two years since 2013, the institution has been presenting a program of short, experimental works by young artists.

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Katrin Hochschuh and Adam Donovan 'Empathy swarm' 2018, detail view, Courtesy of the artists
European Media Art Platform (EMAP)
Empathy Swarm by Katrin Hochschuh und Adam Donovan bei QUT in Brisbane

The culmination of a European research project lead by artists Katrin Hochschuh and Adam Donovan, (EMARE 2018 at Kontejner) Empathy swarm experiments with human-robot social interaction, exploring whether robots can feel empathy. Using emotion recognition algorithms and camera tracking, a swarm of 50 robots adapts its behaviour and interacts with the observer. Its formations, animations and behaviour become the vocabulary of swarm expression. Visitors to the exhibition will experience the swarm of a fluid robot formation and discover how machines derive compassionate responses to humans.

The opening will be on Friday 16 August, 6.00pm at QUT Art Museum Brisbane.

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photo: Rosa Barba, Aggregate States of Matters, 2019. 35mm film. Installation View, Time, Forward!. Photo: Delfino Sisto Legnani e Marco Cappelletti.
Rosa Barba bei Time forward!

Rosa Barba, artist of this year’s Werkleitz Festival 2019 model and ruin presents her work Aggregate States of Matters till October 20, 2019 as part of the of the exhibition Time, forward! at V-A-C Foundation, in Venice.Time, Forward! is a project by Omar Kholeif, Maria Kramar and V–A—C  and presents 13 new large scale installation, film and performance works by emerging and established international artists, seeking to question the notion and function of time and how it relates to new forms of consciousness, action and sight in the twenty-first century. 

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